Tuesday, June 23, 2009

Viva's Team

Semalam selepas aku tersedar dr tido, aku agak terperanjat dgn satu panggilan yg tetibe msk.
Kalo call 1 number je maybe bleh la nak kate silap nombor. Tapi, dedua phone aku berbunyi..
Tidak aku jawab panggilan tu. Stendet la, no xkenal mmg aku mls maw angkat hehe.
Hati aku ni tergerak gak maw tanye, sapekah gerangan org di sana tu yg membuat panggilan tgh2 malam buta ni..
Lalu si dia di sana membalas ringkas "Viva Spirit @ V.O.C"..
Laaa geng V.O.C (Viva Owners Club) rupenya.

Lalu petang td kami mengatur sebuah pertemuan buta ataw org puteh kata 'blind date'.
Nape aku ckp 'blind date'?
Sebab aku xkenal org yg aku nk jmpe tu. Sah kan kenal muke, name pon aku tataw sape wakaka.
Aku bawak akak ku bersama. Sekurang2nya ada gak geng. Tak lah aku sendirian nnt termanggu-manggu bagaikan sekadar di pinggiran.

Dorang datang dlm 4 org, 3 lelaki sorang perempuan & kami berdua saja.
Dorang ni dr Geng Vivac , V.O.C & ProVclub.
Dahtu aku dari geng mane? Sioloon jawapannya.
Vivac & V.O.C ni standard la kelab pemilik viva mcm biasa je.
Yang aku tertarik skrg ni tentang ProVclub.

Daripada yang dorang cite, ProVclub ni mcm kelab pemilik viva utk warga Kelantan saje. And majoritinya terdiri daripada viva putih.
Akak aku dengan perasaan peliknya bertanya, "memang untuk viva putih je ke?"
Si K ni cakap, "tak lah, semua kale pon boleh. Cume ahli die ramai pakai viva putih"..
Yela kan, Putih tu kan suci lg bersih. Tak gitu? haha.
ProVclub takde official website. Sebab mereka kata, kalo ade sebarang meeting ataw perbincangan, dorang akan keluar bincang same2 di luar.
Di beritahu oleh K lagi, dorang beroperasi sejak 2008 kot (aku lupa sorry) dan suda mempunyai 70-80 orang ahli.
Kalau meeting pon, sekurang2nya 20 biji viva tersadai.
Kalau konvoi pg mane2, sekurang2nya 40 biji viva keluar padang.

Satu lg yang plg best bila K cakap aku ni pengguna viva yg cermat. Sebab DBC & DBD x jauh beza, tapi die tgk kete aku msh ok. Time tu nak tersembur je rasenya fries yg aku makan.
Cermat lah sgt K.. Luaran je tu. Belum tgk dlm lg, belum test lagi. Skali sume hancus wakaka.

Hari ni lupe mahu bawa kamera bersama.
Entah bagaimana aku boleh tertinggal barang terpenting aku tu. haishh.
Papepun, best jumpe korang sume. Next time jgn lupe igtkan kamera untuk ku.
Thanks K for the invitation ;]

ProVclub (kidnap dari fs K)
From ProVclub's Gallery
From ProVclub's Gallery

1 comment:

  1. plz looking provclub at www.produavivakb.blogspot.com.and plz sing in to member..thank.

    ReplyDelete