Tuesday, June 23, 2009

Personal Assistant

Pagi td abah tanye, "Adik maw pg mane? Office or follow abah gi turun site?".
Aku dengan muka ngantuknya jwb, "aaa mane2 la".
Lalu akhirnya abah bawak aku pg kat site rumah yg baru nk didirikan..

Dah la panas terik, menunggu tuan rumah pulak punya la lama.
Tunggu tukang kayu anta kayu lagi. Arghh! aku tatahan.
Lalu aku pun duduk2 di tepi pokok smbil meset2 same Ijan. Gosip2 cerita hangat keke.
Tetibe tukang tu pon lalu tepi aku smbil tanye, "Ni yang keje office ke anak tuan haji?"
Aku yg terkejut selamba je menjawab, "haa yelah"..
Aku pun blur, ape aku jwb tu. Dah dedua pon betul. Adui.
Skali pakcik tu igt aku yg keje office. Lalu die pon ckap lagi, "ooo igtkan anak tuan haji".
Aku pun jwb lagi, "haa yelah, anak jugak"..
Pakcik tu pun tanye lg, "Ade brapa org adk bradik?ni yg ke brapa?".
"Ade dua org adk bradik ni. Dedua perempuan. Sy ni yang bongsu"
Lalu pakcik tu pun pelik dan bertanya lagi, "Yang lelaki kecik2 yang ayah slalu bawak ari tu sapa?Igtkan anak jugak"
"Owhh yang tu anak sedara mak"..
Si pakcik ni menggangguk tanda paham.
Lalu perbualan kami tamat di situ.

Tidak berapa lama kemudian, beberapa org yg penting pon sampai. Termasuklah tuan rumah yg 'WANTED' time tu..

Dipendekkan cite, tibe la mase mahu balik.
Abah pon pggl la aku balik. Aku yang duduk mengcangkung kat pokok ni bgun tergopoh gapah bangun. Semangat mahu balik suda menebal beb. Tatahan aku panas2 T_T .
Sebagai tanda hormat & adat budaya melayu, aku pon salam la ngan bini & anak2 tuan umah tu.
Tapi mereka dengan tanpa segan silu bertanya kepadaku, "nak balik dah ke?"
"Aha makcik, nak balik dah ni".
Lalu anak die pon bertanya, "ni kerani tuan haji ke? ke P.A dia?"
Siyes aku terkejut time tu. P.A? wtFish ! ades. "Tak. Bukan. Sy anaknya"
Lalu dorang same2 menjawab, "Laaa anak rupenye. Ingat kan P.A td."
Aku sengih2 sendirian berjalan menuju ke kereta.

Sampai je dirumah, smbil makan bersama abah, akan & sepupu, dorang gelak2..
Adui, nilah kisah seorg P.A atawpun name pjgnye Personal Assistant.

No comments:

Post a Comment