Saturday, December 3, 2011

8 months ~

Hari ni antenatal checkup lagi..
Dah jd macam rutin..
Tiap2 bulan kene pg..
Dan lps tu jd 2 minggu skali..

Kuar awal2 pg lagi semata2 nak pg klinik..
Bukan sbb nak kene tggu lama mcm klinik kerajaan..
Bukan xnak pg klinik kerajaan, tp kes nya mls nak menunggu tu yg jd penyebabnye..
Tunggu 3-4 jam wa xsanggop wei..
Dulu kes nunggu 3-4 jam ni lah hubby wa trus sound wa xyah p klinik ni lg..
Byr sikit pon xpe asalkan cpt kerjanya..
Then trus pindah ke klinik penawar sblh dewan bersalin & bedah muslimah..

Doktor situ ok, baik & peramah..
Cakap pon lemah lembut..
Kalo ade pape yg kite xpaham pon, trus die kasi penerangan yg detail..
Best kan?

Mase checkup tu, doktor ckp baby dah trun ke bawah kepalanya..
*syukur*
Maklum lah sblm ni aku dimaklumkan kandungan ku songsang.. kepala keatas dan kaki kebawah..
Doktor juga bgtaw, berat anakku kecik sgt.. hanya 1.8kg..
Bayangkan hanya naik 0.1kg dlm mase sebulan..
Katanya, at least baby yg normal mesti 2.5kg - 3.5kg..
Kalo kurang pada tu, mungin akan mengalami masalah pernafasan..
Perasaan risau trus mencerobohi ruang..
Yang lain semuanya ok..
Dan yg paling penting, doktor ckp aku bakal dpt 'baby boy' ! ^_^
Dari bulan ke 6 hingga skrg, dah 8bulan, tiap kali scan doktor mesti bgtaw 'baby boy' ..
Ekceli aku xkesah boy ke girl, asalkan ank aku selamat dan sihat sejahtera.
Tu dah cukup bagi aku..
Oh ya, terlupa pulak.. Aku due bln januari tahun depan.. 12 Januari 2012..
Ni jangkaan doktor la dikire dari tarikh akhir period ..

Barang baby aku xbeli pape pon lagi..
Aku mmg tersangat sangat dan sangat la nak beli..
Perasaan xsabar dah lame menerjah diriku, tapi suami aku xbg, ummi pon xbg..
Kate dorang, biarlah dulu..
Biar baby lahir dulu br beli..
Aku pon terpikir, kalo baby dh lahir, sempat lg ke nak pegi kedai beli2 barang?
Ntah la, biar la dorang pikir sndr..
Malas aku nak bertekak..

No comments:

Post a Comment