Friday, December 18, 2009

Mak Bidan

Pada satu ari,
kerana sakit ku ini..
Ummi bawak aku p uma mak bidan..
what a amazing mak bidan,
die taw sume ape yang aku sakit..
Katenya, pundi kencing aku bengkak,
saluran najis xbetol or mungkin xlawas..
sbb tu la aku jarang buang air besar..
dalam 3 ari mungkin skali ja aku buang..
penah ada dlm smggu aku x buang..
mak bidan tu cakap tu bahaya..
dalam sari mesti kene buang..
pasir2 batu karang pon ade..
nasib baik xjadi batu lagi..
hanya pasir saje yg ade..
sbb tu bile bung air kecik, ada rase pedih2.
tu sbb adanya pasir2 batu karang yg berlanggar dgn dinding pundi kencing.
ada lg 1 , tp mls la maw ckp..
cukop la sekadar aku dan yg berkenaan ja yang taw.

then die kasi aku ubat..
die suh mkn ubat tu setiap malam..
then insya'allah i will be ok .
dan alhamdulillah aku x perlu berpantang lagi .
aku hanya x dibenarkan minum air kelapa dan air gas..
time2 kempunan datang, aku teguk jugak..
tapi x seperti dulu lagi..

alhamdulillah aku semakin sihat..
sampai sekarang aku masih menelan biji2 ubat..
semoga aku sembuh nnt dan tiada lagi penyakit.
AMIN

No comments:

Post a Comment