Friday, January 27, 2012

KBMC ~

Setelah semalaman aku berpikiran berpanjangan skit,
then aku decide nak pegi KBMC atau nama panjangnye, Kota Bharu Medical Center..
Tak tahulah kenapa aku nak pegi sane..
Selama ni xpernah la pulak dgr2 sedara mara ke kawan2 akak aku ke ade yg deliver kat sane..
So xtahulah service dorang mcm mane..
Ok ke tak..
Tapi ummi ngan abah suh pegi USM..
Yang private wing..
Atau lebih glamer dgn panggilan USAINS..

Tapi tadi aku berkeras juga nak pegi KBMC..
Perasaan aku bergelodak nak pegi jugak situ, xnak pegi tmpt lain..
Kadang2 mcm budak kecik jugak yang hentak2 kaki bile mak bapak dorg xnak belikan mainan..

Then pegi lah sane..
Tujuan nye hanye nak tanye prosedur utk bersalin je..
Tapi ummi suh daftar terus..
Then nuse tanye, nak jmpe doktor terus ke?
Aku iyekan aje..

Setelah sekian lama menunggu..
Maka nama aku pun dipanggil..
Dr. Lily Fariza Karim, doktor yg check aku..
Everything was ok mula2 tu,
tapi bertukar kacau bilau bile doktor bgtaw yg baby ku duduk melintang..
Sedihnya hati aku..
Saat tu aku dah mula pikir bukan2..
Dan bertambah pilu bile doktor ckp aku xbleh bersalin normal dan kene c-zer..
Gerun kan?
Aku lagi la..
Berat tuan yg duk menanggung dr tuan yg tgk taw..
Then doktor bgtaw kalo bleh nak c-zer as soon as possible sblm air ketuban pecah dulu..
Sbb katenye air ketuban ku sikit..
Kalo tggu ketuban pch & sakit dulu, takot baby ku lemas..
Kacau bilau perasaan aku..
Smpai tak tahu nak ckp ape..
Smpai otak pon xbleh berfikir dgn waras..
Aku mintak tangguh dulu utk c-zer..
Bagi aku sedikit ruang utk berfikir..
Lagipun abg xde di sini lagi..
Doktor bg esok date utk c-zer..
Tapi at last kene cancel sbb die ade operation lain..
Takut xsempat done katenye..
So, die tunda lusa.. maknanya on 21 Dec 12.. :-S

Lps kuar bilik doc, aku call abg..
Abg ckp nak blik harini juga..
Abg risau..
Risau keadaan aku dan anak nya..
Abg xsempat pegi keja, trus balik..
Ummi bgtaw abah..
Abah terkejut..
Smpai die xtaw nak ck ape..

No comments:

Post a Comment